Jak projektować serię wydawniczą?
Czy zastanawialiście się kiedyś, skąd wiadomo, że dwie książki należą do jednej serii? Jakie elementy trzeba wziąć pod uwagę, projektując serię wydawniczą?
W tym poście na przykładzie serii Kurzol, którą stworzyliśmy wspólnie z Bogusiem Janiszewskim i Wydawnictwem Agora dla Dzieci, opowiadam o kluczowych zasadach designu serii.
Przy projektowaniu Kurzola szczególnie zależy nam na tym, aby stworzyć nie tylko zabawne i angażujące publikacje, ale także książki dopracowane na najwyższym poziomie edytorskim.
Kluczem do sukcesu w projektowaniu serii jest konsekwencja. Zasady ustalone przy projektowaniu layoutu – takie jak kolorystyka, układ tekstu i ilustracji, wzory czy użycie apli – muszą być spójnie stosowane we wszystkich książkach serii.
Czasami pojawia się pokusa, żeby przełamać zasady i dopasować layout do nowego, szalonego pomysłu, który wpada nam do głowy w trakcie pracy. Tego rodzaju "eksperymenty" mogą jednak prowadzić do chaosu i wrażenia, że w książce coś nie gra.
Przy tworzeniu serii pracuje zespół: ilustrator (w tym przypadku ja odpowiadam za projekt całej serii), dział DTP w wydawnictwie (który dba o skład i zgodność z zasadami typografii) oraz redaktor prowadzący projekt (czuwający nad spójnością całości i koordynacją zespołu).
Dajcie znać w komentarzach, czy zwróciliście wcześniej uwagę na te zasady projektowania serii książkowych!
niedziela, 17 listopada 2024
Jak projektować serię wydawniczą?
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz