niedziela, 17 listopada 2024

Jak projektować serię wydawniczą?

Jak projektować serię wydawniczą?

Czy zastanawialiście się kiedyś, skąd wiadomo, że dwie książki należą do jednej serii? Jakie elementy trzeba wziąć pod uwagę, projektując serię wydawniczą?
W tym poście na przykładzie serii Kurzol, którą stworzyliśmy wspólnie z Bogusiem Janiszewskim i Wydawnictwem Agora dla Dzieci, opowiadam o kluczowych zasadach designu serii.

Przy projektowaniu Kurzola szczególnie zależy nam na tym, aby stworzyć nie tylko zabawne i angażujące publikacje, ale także książki dopracowane na najwyższym poziomie edytorskim.

Kluczem do sukcesu w projektowaniu serii jest konsekwencja. Zasady ustalone przy projektowaniu layoutu – takie jak kolorystyka, układ tekstu i ilustracji, wzory czy użycie apli – muszą być spójnie stosowane we wszystkich książkach serii.

Czasami pojawia się pokusa, żeby przełamać zasady i dopasować layout do nowego, szalonego pomysłu, który wpada nam do głowy w trakcie pracy. Tego rodzaju "eksperymenty" mogą jednak prowadzić do chaosu i wrażenia, że w książce coś nie gra.

Przy tworzeniu serii pracuje zespół: ilustrator (w tym przypadku ja odpowiadam za projekt całej serii), dział DTP w wydawnictwie (który dba o skład i zgodność z zasadami typografii) oraz redaktor prowadzący projekt (czuwający nad spójnością całości i koordynacją zespołu).

Dajcie znać w komentarzach, czy zwróciliście wcześniej uwagę na te zasady projektowania serii książkowych!






















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz