Dokładny plan warsztatów i proces projektowy znajdziecie na behance -> KLIK
Ja od 12 lat zajmuję się ilustracją książkową, a Michał od 15 lat pracuje przy produkcji gier wideo, więc postanowiliśmy połączyć siły i pokazać studentom, jak można wykorzystać grafikę 3D w ilustracji oraz jakie możliwości daje ta technologia ilustratorom w doskonaleniu warsztatu.
Warsztat miał prowadzić studentów przez cały proces projektowy – od stworzenia pomysłu, przez moodboard i poszukiwanie referencji, aż po rozwijanie koncepcji. Każdy miał otrzymać losowe hasło, na podstawie którego miał zaprojektować własną lokację. Nasze przykładowe hasło brzmiało "Galeria Wiewiórki" (Squirrel's Gallery). Proces ten obejmował m.in. zbieranie referencji pasujących do hasła, poszukiwanie obrazów nawiązujących do tematów takich jak "wiewiórka," "galeria," czy "wystawa," oraz przygotowanie kilku szkiców kompozycyjnych i wybranie najlepszego.
Kolejne etapy obejmowały: wykonanie prostego modelu 3D, który pomagał ustawić perspektywę i proporcje, a następnie stworzenie szkicu na jego podstawie, lineart i lighting. Zakładaliśmy zakończenie warsztatu na etapie czarno-białego oświetlenia.
Niestety, warsztaty ostatecznie się nie odbyły, choć sama praca nad przykładową ilustracją była świetnym doświadczeniem. Ten sposób pracy mamy dobrze przemyślany i przećwiczony, ponieważ podobną metodą tworzyliśmy nasz wspólny komiks – Tropicielonautów.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz